3/17/2018

PRZEŁAMUJEMY STEREOTYPY



Według definicji słownikowej stereotyp jest to 'konstrukcja myślowa, zawierająca pewne uproszczone przeświadczenie dotyczące różnych zjawisk'. W praktyce wygląda to tak, że kiedyś ktoś coś wymyślił i tak się to przyjęło. Nikt nie wie dlaczego. I chyba nawet nikt się nad tym nie zastanawia. Tak już jest i tyle. Stereotypy panują również w modzie. Na szczęście od dłuższego czasu są łamane, co bez wątpienia wychodzi wszystkim na dobre. W zasadzie to zasady są po to, żeby je łamać.

Które modowe stereotypy bez wahania możemy łamać?

CZARNY + GRANATOWY = DUET ZAKAZANY

Próbuje odpowiedzieć sobie na pytanie: "dlaczego?", ale na prawdę nie mogę nic wymyślić. Dwa bazowe stonowane kolory miałyby do siebie nie pasować? To tak jakby czarny nie pasował do szarego. Ja osobiście lubię takie połączenie. Stąd też w mojej stylizacji pojawiło się zestawienie granatowego płaszcza z czarnymi spodniami. 

ZŁOTO ZE SREBREM W PARZE NIE IDZIE

Zestawienie, do którego większość nie jest jeszcze do końca przekonana, czyli łączenie złotej biżuterii ze srebrną. Sama muszę przyznać, że przez długi czas pozostawało ono dla mnie abstrakcją. Tymczasem srebrny i złoty wspaniale się uzupełniają i współgrają. Nie wiem na ile to widać, ale moje pierścionki są w różnych kolorach, Ponadto buty i pasek mają srebrne detale, a torebka złote.

BIAŁY KOLOREM LATA

W USA utarło się przekonanie o nienoszeniu bieli po święcie pracy, czyli pierwszym poniedziałku września. Biały jest bardzo optymistycznym kolorem i warto dodawać go do jesiennych i zimowych stylizacji. Przecież biała koszula to klasyk klasyków. Najlepiej w ogóle przestańmy dzielić kolory na letnie i zimowe. 

JEDNOŚĆ BUTÓW I TOREBKI

W mojej szafie królują buty w kolorze czarnym. Czy to znaczy, że torebki też muszę mieć czarne? Oczywiście, że nie. Kiedyś bardzo rygorystycznie pilnowało się, żeby torebka i buty były w tym samym kolorze, a przecież kontrast pomiędzy tymi dwoma częściami garderoby może wyjść nam na dobre. Przy okazji torebki warto postawić na jakiś mocny kolor, który ożywi stylizację. Niech od razu przyciąga wzrok. 

Tak oto złamałam powyższe stereotypy w swojej stylizacji -> granatowy płaszcz + czarne spodnie i czarny szalik, złote i srebrne pierścionki, różowa torebka + czarne buty & biały sweterek.  


fot. Sandra

Zdarza Wam się łamać jakieś modowe stereotypy? Co sądzicie o stylizacji?

Love,
Veronica

23 komentarze:

  1. uwielbiam Twoje buty i torbe ! xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, nigdy nie dzieliłam kolorów na pory roku, nawet nie wiedziałam, że ludzie tak robią!
    Pozdrawiam cieplutko
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały czas przełamuję modowe stereotypy! Przede wszystkim w noszeniu różnych typów ubrań do szkoły, których ludzie raczej nie noszą. Dla dziewczyn z mojej klasy było dziwne, że ubrałam do szkoły szarawary w ciepły dzień i zestawiłam je z żywą, kolorową koszulką. Usłyszałam też, że urwałam się z cyrku/haremu. A mnie było po prostu wygodnie, a kolory dodawały energii :)
    Piękny płaszczyk!

    Buziak,
    Ola ;)
    (m)ole teatralne

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze sto liczę złoto że srebrnym i noszę bilet na zimę, nawet nie wiedziałam że kolory są podzielone na pory roku hahah

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wyglądasz 😍
    Co do białego-myślę że na lato idealnie pasuje bo świetnie podkreśla opalenizne☺
    Granat i czerń to fatalny duet???😨
    Uwielbiam ten zestaw kolorów 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam nie zwracam uwagi na żadne z tych stereotypów i ubieram się jak chce. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie słyszałam o pierwszym stereotypie ;). Nie przeszkadza mi jak srebro i złoto jest łączone w biżuterii, ale jednak lubię gdy detale są w jednym z tych kolorów. Fajny zestaw i torebka ;).
    https://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moda przemija, a styl pozostaje. Ja nie zwracam uwagi na to, co ktoś "powie" :)))) BLOG - golawskarolina

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest dokładnie tak jak napisałaś, zasady są po to aby je łamać. Mam wrażenie że W dzisiejszych czasach coraz częściej łączymy ze sobą różne kolory nie patrząc na to czy do siebie pasują. To my mamy się czuć dobrze w tym w czym jesteśmy ubrani. Twoja stylizacja jest świetna ! Buty genialne !
    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pomysłowe, sama bym na to nie wpadła. Nie słyszałam o tych stereotypach ale trzymałam się tego, tak chyba jakoś mi nie pasowało i zgadzało się z tym co mówią inni. Udało ci się przekonać mnie jednak że nie mam racji i warto eksperymentować.
    Pozdrawiam
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie lubię łączyć dwóch marek sportowych w taki oczywisty sposób. Np. bluza z wielkim logiem Adidas + buty z łyżwą Nike? Niee. To dla mnie nie gra.

    Zapraszam na nowy post ♥
    Mój blog - KLIK
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super połączyłaś te rzeczy. Moim zdaniem, tak jak piszesz, to tylko stereotypy. Nie ma co się za bardzo przejmować. Jeśli chodzi o moje "łamanie zasad" to ostatnio bardzo często noszę nike do mojej eleganckiej torebki i płaszcza. Lubię to i nie uważam, że to źle wygląda. Moda jest po to, żeby się nią bawić.
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny look kochana:* Taki prosty a bardzo fajny:)

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  14. Stereotypy to dopiero "niemodne" podejście :)
    Pozdrawiam Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie interesuję się modą, więc nie zwracam uwagi na tego typu stereotypy :) Świetna stylizacja - prosta, ale ma coś w sobie, co przykuwa uwagę.
    Pozdrawiam
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam przełamywać stereotypy, zarówno te modowe, jak i kulturowe, według mnie reguł w modzie nie ma ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Super wyglądasz.
    Według mnie większość tych stereotypów to nieprawda. Z tym z biżuterią i butami z torebką nie zgadzam się totalnie- kto co lubi, jednak nie wkładajmy innych w ramy naszych własnych preferencji

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Great outfit! And such lovely photos.

    Thanks for sharing.


    Cheers,
    Alexandra Udinov
    10 Best Eye Gloss Products



    OdpowiedzUsuń
  19. ładny płaszczyk :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń