12/08/2018

SWEET SEVENTIES




Przeglądając ostatnio trendy na sezon jesień/zima 2018/19 natknęłam się na powrót do lat osiemdziesiątych. Tak wiem, trochę odbiega to od tytułu posta. Powód w zasadzie jest tylko jeden - zdecydowanie bardziej wole mode w latach siedemdziesiątych. Tak więc postanowiłam cofnąć się jeszcze jedno dziesięciolecie w tył.

LATA SIEDEMDZIESIĄTE

Lata siedemdziesiąte były bardzo zróżnicowane. Moda podzieliła się na 3 style: hippie, disco oraz punk. Pierwszą rzeczą w trendach, która przychodzi mi na myśl są szerokie spodnie z mocnym naciskiem na dzwony. Poza tym bezkonkurencyjne spódnice mini bądź sukienki maxi. Już wtedy pojawiły się spodnie z dziurami czy T-shirty z napisami. Projekty ubrań bywały luźne, zwiewne z roślinnymi printami. Noszono cekinowe sukienki, złoto i ubrania zdobione falbanami. Z tamtego okresu pochodzi moda na plisowane spódnice. Połączenie jeansu, białej koszuli i ramoneski również mile widziane. Często występujące w sklepach ubrania z winylu tak jak buty na platformach są inspirowane latami siedemdziesiątymi. Na ulicach królowały również kapelusze z wielkim rondlem. Wydaje mi się, że dużo można jeszcze wymienić. Przychodzi Wam coś do głowy?

Z racji tego, że trend na obecny sezon jest inny postanowiłam też coś o nim napisać, bo przecież to wszystko kwestia gustu, a Wy będziecie mieć możliwość dokonania wyboru.

LATA OSIEMDZIESIĄTE

W latach osiemdziesiątych królowała moda na kolorowe getry z lajkry. Wtedy też pojawiły się katany, czyli jeansowe kurki. Poza tym bardzo popularne były tkaniny welurowe i jedwabne oraz koronka. Bezwzględnym must-have były ubrania w neonowych kolorach. To właśnie przed prawie czterdziestoma laty pojawiła się moda na T-shirty z logo. Często noszono mokasyny czy jak w latach poprzednich ramoneski. Trend na ubrania z motywem zwierzęcym pochodzi również z tamtych lat. Z resztą podobnie jak podwijanie nogawek, spodnie 7/8 czy torebki "nerki". 

To teraz już pora na moje dwie stylizacje inspirowane latami siedemdziesiątym. Zdjęcia zrobione jeszcze podczas wakacji, początkowo w trochę innym celu okazały się pasować idealnie. Bluzka z falbanką połączona z krótką spódniczką w kolorze pastelowym i białymi butami ze szpiczastym czubkiem oraz szerokie spodnie w kolorowe paski, T-shirt z małym napisem oraz laczki na platformie. 



Ogromnie chciałabym podziękować autorce powyższych zdjęć Amelii Markowskiej. Wyszły świetne! Możecie zajrzeć na jej ig - makrela_am

Które lata przypadają Wam bardziej do gustu? Co sądzicie o stylizacjach?

Love,
Veronica



17 komentarzy:

  1. Super wyglądasz :) Bardziej przypadają mi do gustu lata siedemdziesiąte.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy czytałam post byłam zdania że jeśli chodzi o modę bardziej by mi się podobały lata 80,jednak patrząc na pierwszą Twoja stylizacje-chyba jednak 70☺
    Pięknie wygladasz 😍
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie stylizacje są genialne ! Świetnie wygląda biel w połączeniu z błękitem.
    Muszę przyznać, że sama nie wiem które lata są mi bliższe. Z lat siedemdziesiątych bliskie są mi na pewno spodnie z dziurami i T-shirty z nadrukami, natomiast z lat osiemdziesiątych ramoneski, koronki oraz jeansowe kurtki.
    Bardzo ciekawy post.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejuu, ale zatęskniło mi się za wakacjami. Nie mogę uwierzyć, że już tyle czasu od nich minęło. Piękna bluzeczka z falbaną! Obie stylizacje mega mi się podobają! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodnie w pasy robią robotę, wyglądają super.
    Jesteś podobna do mojej przyjaciółki :)

    Zapraszam na nowy post ♥
    Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz. Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. oba zestawy dosyć ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie tak poczytać o modzie z dawnych lat. Ten dział to totalnie nie to czym się interesuje,ale to co napisałas mnie bardzo zaciekawiło i zdecydowanie pod względem wyglądu wolę lata 70-dziesiate. Plus śliczne zdjęcia!
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega ciekawy wpis, super stylizacje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne stylizacje! Jednym słowem nic dodać, nic ująć :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Obie ładne, ale 2 to sztoss :3. Na niektórych zdjęciach wyglądasz jakbyś szła po wybiegu ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy zestaw trochę bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. SO Beautiful post, from beginning to end of post.You want Shop for the ideal affordable SWEETHEART BRIDESMAID DRESSES in Bridesmaid.Design's wide variety of lovely wedding party dresses.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo elegancka stylizacja i muszę powiedzieć, że mi oczywiście ona się bardzo podoba. Ja również tak lubię się ubierać, ale na bardziej poważne spotkania. Jak dla mnie doskonale także sprawdza się odzież z PLNY LALA https://plnylala.pl/ gdyż osobiście preferuję właśnie taki styl.

    OdpowiedzUsuń